Pianoleks handelsvillkor

Info om pianolek.se

Ägs av Edition Doremi ApS
CVR-nummer: DK37821780
Rönnebaervej 44
DK – 2840 Holte
Danmark
Mobil: +45 41417116
E-post: info@pianolek.se
Grundat år 2013

Beställning

På vår hemsida pianolek.se kan du beställa varor till vilken plats som helst i Sverige. Om du har frågor om varor som inte finns på sidan, är du välkommen att kontakta oss. Alla priser är inklusive moms.

Betalning

På pianolek.se kan du betala med VISA och PayPal.

Institutioner och övriga B2B-kunder ombeds vända sig direkt till info@pianolek.se för avtal och inköp. När du genomför en online-betalning med betalkort är du alltid skyddad mot obehörig användning. Du har nämligen möjlighet att avvisa betalningen när du får din betalningsöversikt. Samma sak gäller för PayPal.

Du har ingen självrisk om ditt kort skulle användas av en obehörig i en nätbutik som använder sig av SSL (Secure Socket Layer) i sitt betalningssystem.

De uppgifter du anger i samband med ett online-köp med betalkort är krypterade. De kan enbart läsas av STRIPE, som hanterar betalningen för pianolek.se. Ingen annan, vare sig nätbutiken eller andra, har möjlighet att se dina uppgifter.

Beloppet dras inte från ditt konto förrän varorna skickas från pianolek.se/Edition Doremi ApS. Det är aldrig möjligt att dra ett högre belopp än det du har godkänt vid köpet. Det är inte möjligt att betala mot postförskott.

Frakt

Vi använder PostNord. Du har möjlighet att få paketet levererat till ett paketombud eller direkt till dörren. Under beställningsprocessen kryssar du för vilken fraktservice du vill ha. Vi skickar varor alla vardagar, men inte på helger eller andra helgdagar.

Ångerrätt

Så snart du har klickat på GODKÄNN på en order skickas ordern genom systemet och den kan då varken ändras eller stoppas. Som användare har du alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar på pianolek.se. Ångerrätten räknas från den dag du tar emot din vara.

Tidsfristen innebär att du, från och med mottagandet, har 14 dagar på dig att meddela oss att du önskar ångra köpet. Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta ut paketet utan att samtidigt meddela oss. Om du har köpt flera varor hos oss har du möjlighet att skicka tillbaka en eller flera varor, även om det bara handlar om en enda order.

Det går inte att returnera och få tillbaka pengarna för online-produkter, till exempel nedladdningsbara pdf-filer.

Returnering

När du har meddelat att du ångrar ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.

När du utnyttjar ångerrätten ska du själv betala för returfrakten, och det är du som är ansvarig om någon skada uppstår under transporten. Kontakta Pianolek på info@pianolek.se för att få veta hur du ska gå tillväga vid returnering. Om varan är intakt när vi får den, får du alla pengar tillbaka, inklusive fraktkostnader.

Återbetalning av köpbeloppet

Om du ångrar ditt köp får du dina pengar tillbaka. Om varan har försämrats och tappat i värde, drar vi ifrån det belopp som du ansvarar för.

Vi återbetalar hela det belopp vi fått från dig, inklusive leveranskostnader (dock inte extra leveranskostnader i det fall du valt en annan leveransform än vår billigaste standardleverans) senast 14 dagar efter att vi fått ditt meddelande om att du vill åberopa ångerrätten.

Om du ångrar ditt köp betalas köpesumman naturligtvis tillbaka till dig genom överföring till det betalkort eller via den betalningsmetod du använt vid betalning, med mindre vi avtalat annat. Vi kan hålla inne betalningen till dess vi fått tillbaka varan om du inte skickar dokumentation som visar att du har returnerat den.

Reklamationsrätt

När du handlar på pianolek.se har du (som konsument) 24 månaders reklamationsrätt. Det betyder att du antingen kan få varan utbytt, pengarna tillbaka, eller en prisreduktion, beroende på den konkreta situationen. Detta förutsätter givetvis att reklamationen är berättigad och att felet inte uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller genom annat beteende som orsakat skada.

Reklamation ska ske inom rimlig tid efter att du har upptäckt felet hos varan. Om reklamation sker inom två månader efter att felet upptäckts anses den alltid ha gjorts i tid. Om det senare visar sig att reklamationen är oberättigad ska du själv betala för frakten. När du vill reklamera en produkt skickar du in den till vår returadress.

Edition Doremi ApS
Rönnebaervej 44
DK – 2840 Holte
Danmark
Mobil: +45 41417116
E-post: info@pianolek.se

När du returnerar varan på grund av en defekt, vill vi att du via e-post upplyser oss om orsaken till returneringen och vad felet består i. Skicka meddelandet till info@pianolek.se

OBS! Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott eller liknande. Kom ihåg att varan alltid ska skickas tillbaka väl emballerad och att du ska kunna visa kvitto på att du skickat den, så att vi kan betala tillbaka dina (rimliga) fraktkostnader.

Om du vill klaga över något:

Om du som konsument vill klaga över ditt köp, ska du kontakta:

Edition Doremi ApS
info@pianolek.se
Mobil: +4541417116

Om vi inte kan komma fram till en lösning ska du skicka in ditt klagomål gällande den vara eller tjänst som du köpt hos oss till Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Toldboden 2, DK-8800 Viborg. Du kan klaga till Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. Du kan även använda EU-kommissionens webbaserade klagomålsportal. Detta är framför allt relevant om du bor i ett land utanför EU. Klagomålet lämnas då in via följande adress: http://ec.europa.eu/odr. När du skickar in ett klagomål ska du ange vår e-postadress: info@pianolek.se

Senast uppdaterat: 2021-03-29